Grafisk profil for Vesterålsrådet: Veien til en samlet identitet

2023 - Vesterålsrådet
Visuell identitet | Strategi

Spill av film

 
 

Deadline har vært med på en spennende reise for å skape en ny visuell identitet for det som tidligere het Vesterålen Regionråd. Omfattende strategiske prosesser og nytt navn har resultert i nytt mekevarehierarki og dermed også behovet for ny visuell profil. 

 
 
 
 

Utfordringen: En profil som kommuniserer

Vesterålsrådet ønsket en profil som ikke bare var estetisk tiltalende, men også kommuniserte verdiene av samarbeid, kunnskapsutveksling og en positiv fremtidsvisjon. Hvordan oppnår vi dette, samtidig som vi skaper en visuell identitet som er moderne og inkluderende for alle kommunene i regionene vår, som også er politisk nøytral?

Innsikt: Workshops og strategier

Gjennom strategidokumenter, workshop, og et godt samarbeid med nøkkelpersoner fra Vesterålsrådet, oppdaget vi en sterk vilje til å fremstå som en enhetlig og samlet region. Konseptet er derfor sentrert rundt ideen om at gjennom samarbeid, når vi forener ressurser og innsats, kan vi sammen skape en sterk og bærekraftig fremtid for regionen.

“Det er summen av flere elementer som til sammen skaper et særpregent visuelt språk, som utgjør merkevaren Vesterålsrådet. Alt vi sier og alt vi gjør er med på å forme vår merkevare. Helheten er større enn summen av delene.”

Resultat: Vesterålen – vi gjør det ilag!

Med den nye visuelle identiteten har Vesterålsrådet fått et kraftig verktøy for å formidle sin merkevare på en konsekvent og profesjonell måte. Den nye visuelle identiteten bidrar til å styrke Vesterålsrådets budskap og tilstedeværelse både lokalt og nasjonalt, gjennom å være en moderne merkevare som skiller seg ut. Nå står de samlet med en tydelig felles visjon: Vesterålen - vi gjør det ilag!

 
 
 

Vil du at vi skal skape engasjerende innhold for deg?

☞ Kontakt oss her

Forrige
Forrige

Ny merkevarestrategi og visuell identitet til Kupa

Neste
Neste

Statsforvalteren – Employer branding