På jobb med Truls Svendsen og Trollfjord Bredbånd
Trollfjord Bredbånd, som i 2022 ble kåret til Norges beste regionale bredbåndsselskap ønsket å gjøre noe nytt, så de allierte seg med komiker og TV-profil Truls Svendsen til sin nyeste kampanje. Og vi fikk være med på laget!
Selskapet, som snart har over 13 000 bredbåndskunder fra Steigen i sør til Senja i nord, ønsker å vise nye sider ved bedriften til sine kunder. Sammen med dem har vi nå utviklet det nye konseptet med Truls Svendsen i hovedrollen.
Forsterker den nordnorske identiteten
- Vi ønsket å lage noe som styrker den nordnorske identiteten vår og som viser hvem vi er, forteller salgs- og markedssjef i Trollfjord Bredbånd, Thomas Rønning. - Av mange gode ideer valgte vi å gå for denne, og vi er stolte av å ha Truls med på laget.
Truls Svendsen ble for alvor kjent gjennom Senkveld på TV2, og har siden da reist både landet og verden rundt og laget god stemning og god mat sammen med Eyvind Hellstrøm. Komikeren har i tillegg den mest populære Facebook-siden i Nord-Norge, ifølge tall fra Facebook.
Engasjerende innhold med humor
Trollfjord Bredbånd ønsker å bruke komikeren til å både opplyse sine kunder og i tillegg ha en morsom vri på innholdet.
- Vi er stolte av hvor vi bor og ønsker å vise at et lite bredbåndselskap fra Nord-Norge også kan tørre å tenke stort. Siden vi startet å jobbe med Deadline har vi utviklet oss videre, og vi gleder oss nå til å kunne lansere kampanjen med Truls - utviklet av oss i Nord-Norge, i samarbeid med et nordnorsk byrå. Det er kult at vi kan ha ei sånn innspilling her på Stokmarknes, det er ringvirkninger i praksis, fortsetter Rønning.
Kampanjen har som mål å skape stolthet både for eksisterende kunder og potensielle nye, og skal vise både fordeler og tips til en bedre internetthverdag.
- De kundene som kommer til Deadline har til felles at de har et brennende engasjement for arbeidet sitt, og det er kanskje derfor de ønsker å “gå den ekstra mila” i måten de kommuniserer på. Trollfjord Bredbånd har helt siden starten vært en kunde som har vært med på ville idéer, alt fra å håndskrive over 10 000 postkort til kundene sine, til å utstyre seks skiløpere i rosa drakter på toppen av et fjell for å forklare Wifi-signaler, forteller Martin Meisterlin, daglig leder i Deadline.
- At de valgte å gå for denne idéen er bare sjukt kult!
Her kan du se første smakebit av kampanjen, som ble lansert rett før jula 2022.
Hvis du har lyst til å følge med på hva som skjer videre i kampanjen, anbefaler vi å følge Trollfjord Bredbånd på Facebook her.