Vi skal jobbe med Fjordkraft i Nord-Norge!

Whatever it is, the way you tell your story online can make all the difference.
 

Da Norges største strømselskap snudde nesen nordover, valgte de oss som lokal kommunikasjonspartner, i tillegg til den de benytter nasjonalt. Det er vi passe stolte av!

- Strømbransjen er i rask endring, og når Fjordkraft vokser synes vi det er viktig å benytte lokal kompetanse, forteller konserndirektør HR og kommunikasjon i Fjordkraft, Jeanne K. Tjomsland. 

Fortsatt lokalt engasjement 

Vi har jobbet med Fjordkraft siden oppkjøpet av Vesterålskraft i 2019, men nå skal vi jobbe enda tettere sammen.

- Vi hadde svært gode erfaringer fra både den interne og eksterne kommunikasjonshåndteringen i oppkjøpsfasen, og valgte derfor å fortsette samarbeidet med Deadline videre, i tillegg til det som gjøres på nasjonalt nivå av markedsføringsbyrået KnowIt, sier hun. 

- Når man går fra å være en liten, lokal aktør til å tre inn i et av Norges største selskaper, er det mange som frykter at den lokale verdiskapingen forsvinner, men det tror jeg mange har sett at det heller er tvert imot, mener Thea Marie Stormo, markedsansvarlig ved regionskontoret til Fjordkraft i Nord Norge, som i disse dager lanserer det hun håper skal bli Nord-Norges største fotballcup for barn og unge - Fjordkloden Cup. 

Mye spennende på gang

Fjordkraft har allerede gjort seg kjent i landsdelen, blant annet i Bodø, senest ved å arrangere “drive-in”- kino og fotballkamp i samarbeid med Coop Nordland og Sparebank1 Nord-Norge, noe vi var med på å fasilitere. 

- Vi ønsker å tilføre verdi i de markedene vi er i, enten ved å tilrettelegge for opplevelser som “drive-in” eller å sponse lokale breddeidrettslag, forteller Stormo. 

Lokal samarbeidspartner for første gang 

Det nasjonale strømselskapet, som ble børsnotert i 2018, har gjort flere oppkjøp i Norge, men dette er første gang de knytter til seg en lokal kommunikasjonspartner. 

- Vi er selvfølgelig veldig stolte og ydmyke over at valget falt på oss, og vi mener at vi har mange sammenfallende verdier i både hvordan vi utfører arbeidet vårt, men også internt i organisasjonene, forteller Katrine Mevatne i kommunikasjonsselskapet Deadline.  

- Vi har begge et høyt fokus på bærekraft og miljø, og at man skal ha det artig på jobb - så vi passer veldig bra sammen, bekrefter Stormo, som mener nøkkelen til suksess ligger i å kjenne markedene sine fra innsiden.  

- I tillegg til at Deadline er godt representert i Nord-Norge med kontor både i Vesterålen og i Bodø, så er de også innforstått med at Fjordkraft ikke ønsker å late som vi er en lokal aktør, men heller en tilflytter som har lyst til å skape mer verdi i lokalsamfunnene, spesielt med tanke på dette med klima, forklarer Stormo, som kan fortelle at de vant FNs klimapris med sitt klimakonsept Klimanjaro i 2018.  

Vi gleder oss til samarbeidet, og håper det blir lettere å lage liv og røre i Nord-Norge fremover!

 
 
 
 
 
Forrige
Forrige

Iris Salten vant nasjonal kommunikasjonspris 🎉

Neste
Neste

Pandemivennlig omvisning i Nord-Norge