På jobb i agurktiden? Vi har 10 tips til deg!

 
 

Ferietid er agurktid, og det merker vi også i Deadline. Siden mange av de vi jobber med er opptatt med ferieavviklingen, har vi i Deadline valgt å holde sommerstengt i to uker av fellesferien, uke 28 og 29 (10.-23. juli).

I denne perioden fokuserer vi altså kun på å produsere D-vitamin, og vi tar en velfortjent pause fra fotografering, filmproduksjon, pressemeldinger, grafiske profiler og andre spennende prosjekter.

Men du er kanskje på jobb og ønsker å kommunisere noe fra din bedrift? Vi har tenkt på deg! Før vi tar ferie, ønsker vi å sende en hilsen til dere som er på jobb i ukene som kommer. Vi har skrevet 10 overskrifter som vi håper kan inspirere; enten til å skrive deres egen agurksak, eller til å gjennomføre noen litt uvanlige tiltak i agurktiden: 

1. Kontoret feirer 'Internasjonal Blåbærmuffinsdag' med bakekonkurranse

En artikkel som rapporterer om en vennlig konkurranse blant de ansatte i bedriften for å lage de beste blåbærmuffinsene på en spesiell internasjonal matdag.

2. Bedriftens maskot lærer seg å gjøre triks

En artikkel som viser bedriftens maskot, for eksempel en dyrefigur, som imponerer de ansatte ved å lære seg morsomme triks eller dansetrinn.

3. Innføring av 'Power Napping'-rom for økt produktivitet

En artikkel som beskriver hvordan bedriften har tatt initiativ til å introdusere spesielle rom hvor de ansatte kan ta korte hvilepauser for å øke produktiviteten.

4. Uvanlig møte: Ansatte tar med sine kjæledyr på arbeidsplassen

En artikkel som rapporterer om en spesiell dag der de ansatte får lov til å ta med sine kjæledyr til kontoret for å skape en mer avslappet og hyggelig arbeidsmiljø.

Les også: Hvordan snakke til millenials?

5. Bedriftens grønne tommel: Ansatte starter et eget drivhusprosjekt

En artikkel som fremhever de ansattes initiativ til å opprette et drivhus på arbeidsplassen for å dyrke friske urter og grønnsaker til felles bruk.

6. Innovativ pauseaktivitet: Ansatte arrangerer ukentlige papirflykonkurranser

En artikkel som beskriver de ansattes kreative måte å slappe av på i pausene, ved å arrangere papirflykonkurranser og ha det gøy sammen.

7. Bedriften tar initiativ til å redusere plastavfall: Bytter til resirkulerbare kaffekopper

En artikkel som viser bedriftens miljøbevissthet ved å erstatte engangs kaffekopper med resirkulerbare alternativer for å redusere plastavfall.

8. Overraskende talent: Ansatte deltar i intern talentkonkurranse

En artikkel som skildrer de skjulte talentene blant de ansatte, hvor de deltar i en intern talentkonkurranse og viser frem sine unike ferdigheter.

Les også: Slik lager du en karusellpost på LinkedIn


9. Bedriftens veldedighets-maraton: Ansatte går i kostymer for å samle inn penger

En artikkel som beskriver et veldedighets-maraton der de ansatte går eller løper iført morsomme kostymer for å samle inn penger til en god sak.

10. Uvanlig teambuilding: Ansatte deltar i interkontorløp med hinderløyper

En artikkel som rapporterer om et uvanlig teambuilding-arrangement der ansatte fra forskjellige avdelinger konkurrerer mot hverandre i et morsomt løp med hinderløyper rundt kontoret. 



Fikk du ikke hjelpen du trengte med disse forslagene? Skriv gjerne en e-post til daglig leder Martin Trovaag: martin@deadlinemedia.no (han har nemlig lovet å sjekke innboksen fra solsengen).

 
Forrige
Forrige

Hva skal til for å få en dame med høyere utdanning til å flytte til Bodø?

Neste
Neste

10 fakta om Facebook du kanskje ikke visste