Reklamefilmer for Sparebank 1 Nord-Norge: En dag til

2022 - Sparebank 1 Nord-Norge / Kunnskapsløftet
Samarbeid:
Anew (Byrå), Deadline (produksjonsselskap) og Montevideo (regi & klipp)

Konsept | Film | Foto

 

Spill av film

 
 
 

Når kreative krefter i Nord-Norge slår seg sammen, skapes det filmmagi. Denne gangen i form av tre nasjonale reklamefilmer for reiselivsnæringen i Nord-Norge. 

 
 
 
 
 
 
Et bilde av ei lita jente, som var med på reklamefilmen til Sparebank 1 Nord-Norge. Hun sitter på gulvet og holder opp fargerike ark.
Mann i arbeidsklær, som holder en tork (bamse). Bildet er fra behind the scenes på reklamefilmen til Sparebank 1 Nord-Norge – produsert av Deadline.
Sten Inge, sammen med tre av skuespillerene til reklamefilmen for Sparebank 1 Nord-Norge. På bildet ser du ei lita jente med prinsessekrone, en hund med reinsdyrhorn og en eldre dame.
 
 

Kampanjekonseptet var å vise hvor utrolig reiseklare man blir, etter halvannet år med restriksjoner, uten å spille på nasjonalromantikk eller den typiske nordnorske naturen som man så ofte ser i slike reklamer

 
 
Kevin og Thomas fra Deadline, som gjør seg klar til innspilling av reklamefilm for Sparebank 1 Nord-Norge.
 
 

Utfordringen: Produksjonsoppdrag med mange involverte

Dette var et samarbeidsprosjekt med Anew i Harstad og Montevideo i Troms. Deadline var produksjonsselskap i prosjektet, vi og sto for prosjektledelse, crew, rekvisita, utstyr, locations og praktisk gjennomføring. Anew var kommunikasjonsbyrå og Montevideo sto for regi og klipp. Opptakene ble gjort i Bodø, med vårt nye filmstudio som base. Samarbeidet resulterte en nasjonal kampanje bestående av tre kampanjefilmer, annonser, innhold til sosiale medier, og kampanjenettsiden nyeopplevelser.no

Innsikt: Hvordan bidra til å løfte et reiseliv med brukket rygg?

Det er ingen hemmelighet at pandemien har gått hardt utover reiselivsnæringen det siste året, og i den forbindelse ønsket Sparebank1 Nord-Norge en kampanje for å løfte frem nettopp denne næringen. Bakgrunnen var at de, gjennom Samfunnsløftet, satte av 10 millioner kroner våren 2021 til reiselivsaktører i nord, slik at næringen kunne teste nye, bærekraftige opplevelser. Opplevelsene skulle bidra til at folk oppholdt seg lenger på samme sted, noe som bidrar til mindre belastning på miljøet.

Planen: Humor og reiselyst

Samfunnsløftet skulle hjelpe lokalt reiseliv gjennom å vise hvor utrolig reiseklare man blir, etter halvannet år med restriksjoner. Vi ville ungåå spille på nasjonalromantikk og den typiske nordnorske naturen som man så ofte ser i slike reklamer, og heller bruke humor som et sentralt element. Landingssiden for kampanjen besto av reiseinspirasjon i Nord-Norge, med de nye opplevelsene som reiselivsnæringen hadde fått finansiering til å utvikle og teste.

Resultatet: En nasjonal kampanje

Kampanjen ble vist i hele Norge og ble godt mottatt. Veldig gøy å jobbe sammen med flere nordnorske selskaper for å skape et lite stykke reklamemagi med et viktig mål. Nemlig å få reiselivet opp å gå etter år med pandemi og nedstegninger.

 
 

Vil du at vi skal skape engasjerende innhold for deg?

☞ Kontakt oss her

Forrige
Forrige

PowerOffice: Streaming av PowerForum 2021

Neste
Neste

Konseptfilm: I lag om et levende Vesterålen