Outlook North 2023 – Årets viktigste møteplass for bløgrønn næring
2022–2023 - Outlook North / Kupa
Event | Film og foto | Design og animasjon | Sosiale medier
Kupa ønsket å etablere Outlook North som den fremste møteplassen for blågrønn næring i 2022. Det fikk de til, og med glans. I 2023 ville de gjenta suksessen, og det fikk vi i oppgave å hjelpe dem med.
Videreføring med oppgraderinger
For andre året på rad ble Outlook North, konferansen som kobler aktører og leverandører i blågrønn næring, utsolgt med over 300 deltakere. En av utfordringene i 2023 var å videreføre suksessen fra 2022, samtidig som vi måtte finne oppgraderinger. Nå kjente folk til konferansen, og basert på tilbakemeldinger fra markedsundersøkelser ble det gjort justeringer. Målet var å tiltrekke seg flere deltakere og skape enda større engasjement.
Mingling i fokus
Etter en grundig strategiprosess året før, var det lett å se nye muligheter for årets konferanse. Vi hadde blant annet et stort fokus på mingling og verdien av nettverking, og så nye måter å gjennomføre dette på også i 2023. Vi så også på hva deltakerne satte pris på og hva som kunne forbedres - og gjorde kreative endringer ut ifra det.
Større og bedre
Konferansens visuelle design utstråler en samlende, verdiskapende og fremtidsrettet blågrønn arena. Den visuelle identiteten var bærende på inn- og utsiden av bygget, standområdene ble utvidet, og det ble gjort endringer på plassering av scene, lyd og lys. De nye sceneendringene gjorde også at det ble mer plass til flere deltakere. Målet var selvsagt å selge ut alle disse slik at flest mulig deltakere kunne få oppleve Outlook North.
Gjentok suksessen
I 2023 ble konferansen utvidet for å få plass til flere deltakere, noe som resulterte i over 300 deltakere – 100 flere enn i 2022. Dette inkluderte også 40 studenter og 23 bedrifter på stand. Mathiassen mener at dette er et tydelig signal om den økende interessen og betydningen av blågrønn næring i nord.
– Vi er stolte av å kunne tilby en plattform som Outlook North, hvor vi kan samle bransjeledende selskaper, up-and-comers og nye stemmer. Vi ser at arenaen både legger grunnlaget for nye kontrakter, og ikke minst for nye samarbeid som skaper enda sterkere leverandører
Monica Mathiassen, prosjektleder i Kupa.