Reklamekampanje for PBL Mentor+

2024 - Private barnehagers landsforbund
Kreativ prosess og ide | Filmproduksjon |

Spill av film

 
 

PBL lanserer et nytt konsept, Mentor+, og vil ha oppmerksomhet rundt både den nye merkevaren, og produktene de leverer.

Å gå inn i et marked med et nytt produkt, med en ny merkevare, kan være en krevende øvelse. Derfor var det veldig stas at vi fikk tilliten til å lage filmen som skulle bidra til akkurat dette.

 

Spill av film

 
 

Spill av film

 

Utfordringen: en ny merkevare

Konseptet som tidligere het PBL Mentor, skulle over på egne ben, og bli Mentor+. Ny profil og eget slagord var på plass, men vi trenger noe mer – en karakter som kan bære merkevaren frem!

Innsikt:

Mentor+ sine målgrupper er mer enn barnehager. De nye produktene er egnet for flere typer virksomheter, vi måtte derfor fokusere på hvordan produktene kan hjelpe, uten å fokusere på hvor.

Planen: En antihelt

Karakterbyggende markedsføring er effektivt og minneverdig, og som en ny merkevare var det viktig å “make a statement”. For å skape en stoppeffekt i målgruppens feed har ridderen det vi kaller en “wtf”-effekt, samtidig som han representerer ønsket Mentor+ har om å hjelpe sine kunder til en bedre hverdag – dog ikke helt på den måten som han foreslår.

Resultat: En løsning en ridder verdig

Mentor+ rir inn i markedet, og filmene har så langt blitt godt mottatt i sosiale medier.

 
 
 
 

Vil du at vi skal skape engasjerende innhold for deg?

☞ Kontakt oss her

Forrige
Forrige

Outlook North 2023 – Årets viktigste møteplass for bløgrønn næring

Neste
Neste

Kampanje for PBL - Fortellinger fra barnehagen