Omdømmefilm for Kronsteingruppen

2019 - Kronsteingruppen
Konsept | Filmproduksjon | Animasjon |

 

Spill av film

 
 
 

Konsernet “SE Gruppen” skulle bytte navn, og ønsket i den forbindelse en film som skulle favne om alle konsernets kjerneområder, og hvordan disse påvirker menneskers liv.

 
 
 
 
 
 
Mennesker i ulikt arbeidstøy på opptak i idrettshallen.
 
 

50 meter, 15 statister og 8 sekunder å gjøre det på. Det kaller vi en artig innspilling!


 
 
Gutt setter kronsteinen på plass i en bro av treklosser.
Statister i orange arbeidsklær gjør seg klar til opptak for Kronsteingruppen sammen med Deadline.
 
 

Utfordringen: Å skape begeistring og forankring rundt navneendring

Når en organisasjon skal bytte navn, kan det være utfordrende å skape det samme eierskapet til det nye navnet, som man hadde til det gamle. Kronsteingruppen ønsket å imøtekomme denne utfordringen med en film som skapte stolthet og begeistring internt i organisasjonen, samtidig som de bygget omdømme for den nye navnet eksternt.

Innsikt: Kjennskap og kunnskap

Sammen jobbet vi tett med Kronsteingruppen og fikk innsikt i hva alle de ulike bedriftene jobber med, hvilket utstyr de bruker og målgruppene de påvirker i sitt arbeid. Vi jobbet også med hvordan vi kunne implementere navnet, kronstein, inn i filmen. En kronstein er steinen som holder en bro sammen, som settes på plass helt til slutt. Den som holder ting sammen.

Planen: En annerledes omdømmefilm

Valget sto mellom å lage en episk storfilm, eller se på andre løsninger. Kronsteingruppen hadde ´ lyst å gjøre noe annerledes, og utfordret oss på det — hvilket vi elsker. Vi gikk rett og slett til utstyrsparken og tenkte “hva har vi, som vi ikke bruker så ofte?” Svaret ble et WireCam, et kamera som henger i en vaier, noe som gjør at det kjører skikkelig fort. Så vi bestemte oss for å skyte hele Kronsteingruppen og deres kunder i en one-take på 8 sekunder!

Resultatet: Nøye planlegging og rått resultat

Det var teknisk krevende produksjon, som krevde et lokale hvor vi kunne sette opp mange ulike scener etterhverandre. Valget falt på en idrettshall, og alle scenene utgjorde 50 meter til sammen. Hver scene skulle ha ulike moods, så her fikk lysmesteren boltre seg! For selve shooten trengtes det øving med både crew og statister, ettersom kamera beveger seg veldig fort. Alle scenene måtte times perfekt. Og perfekte ble de, og både Kronsteingruppen og crew var fornøyde med resultatet. Det er skikkelig gøy når kundene utfordrer oss!

 
 
 
 

Vil du at vi skal skape engasjerende innhold for deg?

☞ Kontakt oss her

Forrige
Forrige

Iris Salten – Papirmagasinet IrisNytt

Neste
Neste

Presentasjon av Ny by — Ny flyplass