Omdømmefilm for NORD universitet - Vi går veien sammen

2023 - NORD Universitet
Konsept | Filmproduksjon | Konseptfoto |

 

Spill av film

 
 
 

Det er mange gode universiteter i Norge, så hvordan skal vi få studentene til å sette NORD øverst på ønskelista?

 
 
 
 
 
 
Studenter som morer seg. Den ene har en plastkopp på hodet, som en annen prøver å treffe med en bordtennisball.
 
 

Nord universitet er så mange ting: over hundre ulike studieprogram, åtte ulike studiesteder og omtrent 11 000 studenter. Da vi satte i gang samarbeidet med Deadline var vi veldig spent. Kunne de hjelpe oss å oppsummere Nord med ett budskap? Deadline tok oppgaven på strak arm og leverte et konsept og en idè som vi trodde på helt fra start. De hørte på våre ønsker og kom med gode forslag til hvordan vi kunne gjøre det enda bedre. Synne, som var prosjektleder, hadde kronisk ja-holdning og fikset til og med det som virket ufikselig. Kevin, som regisserte og klippet, leverte så vakre scener at mange Nord-ansatte har måtte tørke noen tårer under visning.

For å oppsummere: Nord digger Deadline.

– Therese Korsvik Berger, kommunikasjonsansvarlig digital markedsføring, ved Nord universitet


 
 
Studenter fra Nord universitet sitter rundt leirbålet.
 
 

Utfordringen: Å posisjonere NORD som et attraktivt universitet

NORD ønsker en tydeligere posisjon som et universitet som tar vare på studentene sine, med et bredt studietilbud og et spennende studentmiljø men mange mulige fritidsaktiviteter.

Innsikt: Hva skiller NORD fra andre universiteter?

NORD er et av de mindre universitetene i Norge, og har også flere mindre studiesteder. Nærhet til studentene er derfor et viktig konkurransefortrinn. I tillegg er spekteret av aktiviteter og opplevelser viktig for potensielle studenter, og at man har mulighet til å ha et godt sosialt liv i studietiden.

Planen: Strategisk bruk av visuelle virkemidler i filmen

Med en konseptuell omdømmefilm med nærhet og relasjoner i sentrum, skaper NORD en positiv atmosfære rundt sin merkevare, og man skal, etter å ha sett filmen, få lyst til å bli bedre kjent med universitetet og de mulige studieretningene. Filmen er fri for konkret informasjon om studieretninger og studiesteder, for å gjøre den mindre sårbar for forandring, men også fordi den er lenger opp i “salgstrakta”. De som vil vite mer, vil finne dette på universitetes hjemmesider. Dette er et tøft valg av NORD, som i seg selv skiller denne filmen fra andre universiteters promoteringsinnhold. I tillegg valgte de å sette av midler til egenkomponert musikk. Bestillingsverket er komponert av Geir Tømmerberg og inneholder flere musikalske sitater og referanser til både kjente og ukjente norske verk.

Resultatet: Intern stolthet og ekstern interesse

Filmen høster gode tilbakemeldinger både fra studenter og ansatte på NORD, og lanseres i disse dager både på kino og i digitale kanaler:

“Flott video ❤️ Kjente jeg ble stolt av å jobbe på Nord selv når jeg så denne videoen 🫶” – ansatt på NORD

“En utrolig flott video dere har laget! Kjenner jeg blir litt rørt her jeg sitter 🥹🫶 Et lite stykke kunstverk Nord verdig ☺️” – Sitat fra kommentarfeltet til Nord på sosiale medier.

“Rørende! Jeg blir ikke lett rørt, men denne spiller på følelser uten å være klisjé.” – Sagt på premierevisningen for ansatte på Nord.

 
 
 
 

Vil du at vi skal skape engasjerende innhold for deg?

☞ Kontakt oss her

Forrige
Forrige

Statsforvalteren – Employer branding

Neste
Neste

Nordlaks: Storslått feiring av utvikling og vekst