NORD universitet – Kampanje for bachelor i sykepleie
2024 - NORD universitet
Kreativ prosess og ide | Filmproduksjon | Konseptfoto
Samfunnet trenger flere sykepleiere, og NORD har ledige plasser. Hvilket innhold kan vi skape for å treffe den beryktede GenZ, slik at de velger sykepleierutdanning på NORD?
“
“Kampanjen har prestert overraskende godt, og generert mye trafikk til landingssiden”
– Adrian Svendsen Bensvik, førstekonsulent / innholdsprodusent i kommunikasjonsenheten ved NORD Universitet
Utfordringen: Studentrekruttering
NORD universitet vil ha flere studenter til studiet Bachelor i sykepleie, samtidig som de ønsker større demografisk variasjon i studentene.
Innsikt: Mye omsorg og lite fag
Det er en generell oppfatning av at sykepleiefaget er for mennesker med et ekstra omsorgsgen. Det er det jo ofte også – men det er så mye mer. Ved å synliggjøre andre aspekter av yrket vil vi både kunne tiltrekke oss en bredere demografisk variasjon, samtidig som vi skaper økt stolthet for faget – både hos studenter og ferdigutdannede.
Planen: Stødig puls
Løsningen ble konseptet “Stødig puls” som tar utgangspunkt i variasjonen i både yrket og utdannelsesløpet. Det legger vekt på at en sykepleier er mer enn en omsorgsperson: det er de som klarer å håndtere situasjoner der det står om liv og død, og har en stødig puls når nettopp slike situasjoner oppstår. Gjennom konseptet produserte vi flere situasjonsbaserte filmer som fokuserer på flere egenskaper man bør ha som sykepleier, i tillegg til å vise fram flere av fasilitetene og undervisningsmulighetene når du studerer sykepleie på nettopp NORD. Innholdet ble laget spesielt for Instagram/Facebook og TikTok, og vi leverte konseptfoto som kan brukes på relevante digitale og fysiske flater.
Hvordan det gikk?
Innholdet har blitt godt mottatt av målgruppen, og har generet mye og ny trafikk til kampanjens landingsside.