Bodø2024 – Reklamefilm for Midsummer Mystery

2024 - Bodø2024
Filmproduksjon

 

Spill av film

 
 
 

En ny sesong av kulturhovedstadsåret Bodø 2024, “Midsummer Madness”, åpnes med et stort familiearrangement på bystranda i Bodø. Arrangementet heter Midsummer Mystery, og ingen skal egentlig vite hva som skal skje, før det faktisk skjer – men hvordan skal vi da få folk til å komme?

 
 
 
 
 
 
 
 

Reklamefilmen skulle pirre folk sin oppmerksomhet, og skape FOMO*

*Fear of missing out!

 
 
 
 

Utfordringen: En snakkis du ikke vil gå glipp av

Bodø 2024 hadde en tydelig plan da de kom til oss med denne filmideen; å gi publikum en smakebit av at noe stort skulle skje, som de bare MÅ få med seg. En del av elementene for arrangementet i Breivika var klare, og vi fikk være med å forme filmideen rundt disse. Vi utarbeidet konseptet i samarbeid med produksjonsselskapet for eventet, Walk the plank.

Planen: En folkevandring mot det ukjente

FOMO skapes best når “alle andre skal”, og det prinsippet utnyttet vi til det fulle. Hele byen går i samlet tropp, anført av en mystisk og passe skummel fantasikarakter. Med seg har karakteren sine Mischief Makers – noen rampete skapninger som lager ugagn underveis. Med glede, rampestreker, flammer, flagg og effekter skal filmen gi inntrykk av at noe stort skal skje, og at du rett og slett må møte opp for å få det med deg.

Resultatet: Nesten 5000 fremmøtte

Det ble en St. Hansfeiring utenom det vanlige for de nesten fem tusen som møtte opp i Breivika for å få med seg kapteinens båtkortesje, båltenning på øya, tautrekking, Mischief Makers, sang og opptredener. En familiefest byen sent vil glemme! Og hvis du ikke var der: You missed out!

 
 
 
 

Vil du at vi skal skape engasjerende innhold for deg?

☞ Kontakt oss her

Forrige
Forrige

NORD universitet – Kampanje for bachelor i sykepleie

Neste
Neste

Startopp Nordland – Visuell identitet, kommunikasjonsstrategi og nettside