Reklamefilm for Systemhus – Hvem er ditt hjem
2022 - Systemhus
Kreativ prosess og ide | Filmproduksjon | Konseptfoto
Spill av film ☝
Systemhus ønsket utvide kommunikasjonen sin, og fokusere mer på husets betydning.
Spill av film ☝
“
Å få formidle følelser som alle kan relatere seg til, er både gøy, spennende og skummelt – man må treffe blink for at det skal funke!
Spill av film ☝
Utfordringen: Mer følelser!
Tradisjonelt sett er kommunikasjonen rundt nybolkgkjøp fokusert rundt arkitektur og byggtekniske detaljer. Hvordan kan vi i større grad formidle følelsene og rammen som huset fasiliterer?
Innsikt: Huset ser, og vet, alt
Svært mange av de store opplevelsene og små, minneverdige øyeblikkene i livet skjer innenfor husets fire vegger. Og selv om vi alle har unike liv, så deler vi mange av disse opplevelsene, og kan relatere til følelsen de ga oss. Og det er denne som gjør at en bolig går fra å være et hus, til å bli et hjem.
Planen: Et brev
Huset du bor i, har mest sannsynlig opplevd det du opplever nå, før. Enn hvis du fikk et brev fra huset ditt, hva ville det fortalt deg? Vi ville skape et crescendo av situasjoner og følelser, som er relaterbare for mennesker i ulike livsfaser – innenfor husets fire vegger.
Resultat: Engasjerende og relaterbart
Filmene og konseptbildene har blitt en sentral del av kommunikasjonen til Systemhus, og fikk god mottakelse da den hadde urpremiere på selskapets årlige kongress i Bergen i 2022.