Vesterålen Regionråd velger Deadline: – Vi ser behovet for å fremstå mer samlet

Gleder seg til nytt løft for regionen. Fra venstre: Synne Christin Larsen, prosjektleder for Deadline, Anette Tunheim Jakobsen, leder i Kultursamarbeidet, Martin Meisterlin, daglig leder i Deadline og Helle Næss, Sekretariatsleder i Vesterålen region

Gleder seg til nytt løft for regionen: (F.v) Synne Christin Larsen, prosjektleder for Deadline, Anette Tunheim Jakobsen, leder i Kultursamarbeidet, Martin Meisterlin, daglig leder i Deadline og Helle Næss, Sekretariatsleder i Vesterålen regionråd.

 
 

Deadline ble valgt i konkurranse med andre byråer hvor kvalitet og pris var noen av tildelingskriteriene. I tillegg var lokalkunnskap viktig. – Målet er et synligere Vesterålen på arenaene der beslutninger skal tas, sier sekretariatsleder Helle Næss.

Helle Næss, sekretariatsleder i Vesterålen regionråd, mener at de regionene som lykkes med å nå sine mål, er de som fremstår med en felles front i slaget om de store investeringene.

– Vi har alt å vinne på å være synligere på arenaen der beslutninger skal tas. Med Deadline som fast kommunikasjonspartner, får vi et utvalg av kreative mennesker med over 25 års erfaring med strategisk merkevare- og kommunikasjonsarbeid, sier Næss.


En tydelig avsender som blir husket

– Vi i Deadline har på få år doblet antall ansatte og har fått flere strenger å spille på. I Vesterålen er vi kanskje mest kjent for film og Fæsterålen, men har etter hvert også bygd god kompetanse på design, PR og strategi. Alt henger sammen, og vi er selvfølgelig ydmyke for å få dette oppdraget, sier Martin Meisterlin, daglig leder i Deadline. 

Selskapet er fra før helhetlig partner for Øksnes kommune, Nordlaks, Trollfjord Bredbånd og Iris Salten.

Les også: Deadline utvider med amerikanske krefter 

Vesterålen Regionråd skal i løpet av samarbeidet også fornyes visuelt, forteller Næss:       

– Vi ser behovet for å fremstå mer samlet som region for å bli husket. En del av dette blir “innpakningen” av Vesterålen, alt fra presentasjoner, formelle dokumenter til bilder. Vi har alle et stort engasjement for regionen vår, og vi ønsker å fremstå best mulig, og bli husket for det. Derfor skal vi bli en mer tydelig som avsender, fortsetter hun. 

Helle Næss: – Vi ser behovet for å fremstå mer samlet som region for å bli husket. En del av dette blir “innpakningen” av Vesterålen, alt fra presentasjoner, formelle dokumenter til bilder.

Lokal kompetanse 

Deadline ble valgt i konkurranse med andre byråer hvor kvalitet og pris var noen av tildelingskriteriene. I tillegg var lokalkunnskap viktig, blant annet for å kunne forvalte den vesterålske identiteten. Prosjektleder i Deadline, Synne Christin Larsen, gleder seg til å ta fatt på oppgaven: 

– Noe av det jeg setter mest pris med denne jobben, er viktigheten av arbeidet. Vi i Deadline brenner for å gjøre en forskjell for Nord-Norge, og å få jobbe for Vesterålen Regionråd er et godt eksempel på et oppdrag vi elsker, sier øksnesværingen. 

Les også: På jobb med Truls Svendsen og Trollfjord Bredbånd


Skal også vise Vesterålen som raus og skapende!  

Leder i Kultursamarbeidet, Anette Tunheim Jakobsen, håper samarbeidet med Deadline skal gi et felles løft for å synliggjøre bredden av kulturlivet i Vesterålen:

– Vi vil vise alt det unike kommunene har å by på til innbyggerne samtidig som vi staker ut felles strategi for å utvikle regionen ilag, forteller Jakobsen. 

Hun gleder seg til en visuell profil som skal vise regionen som raus og skapende:

– Det er visjonen til Vesterålen kultursamarbeid, “Grenseløse Vesterålen - raus og skapende”! Vi skal være en sentral koblingsboks for mennesker og grenseløs kreativitet, avslutter Jakobsen.

 
 

Lyst til å ta en prat?

Forrige
Forrige

Hvordan snakke til millenials? Slik når du denne målgruppen med 3 enkle tips

Neste
Neste

Deadline utvider med amerikanske krefter for å styrke filmteamet i Harstad: – Håper å lage en film eller tv-serie her