Nordnorsk Lederutvikling ut til over én million med nettverkskonsert
Tilbakemeldingene lot ikke vente på seg da låta «Terra Nova» gikk som en farsott over hele verden i romjula. Jan Gunnar Hoff og Bodø Domkirkes Ungdomskor har fått flere hundre tusen visninger, og nådd over en million mennesker i Japan, USA, Tyskland, Norge, og flere land i Øst-Europa.
Hilsener fra hele kloden
Som en gave fra Nord-Norge til verden, ble konserten lagt ut i sin helhet på on-demand-tjenester. I tillegg ble et utdrag fra konserten, låta «Terra Nova», komponert og fremført av Hoff selv, distribuert på sosiale medier. Reaksjonene lot ikke vente på seg.
– Bare helt nydelig. Takk for at du brakte jula til oss, hele veien til Atlanta fra Norge, var en av kommentarene fra en begeistret amerikaner.
– Fantastisk. Denne deler jeg! Skrev en bergtatt japaner.
Arktisk gavepakke
På et beskjedent annonsebudsjett og gjennom målrettet markedsføring ble «Terra Nova» sendt ut i verden. I tillegg til musikken fremført av Hoff og Bodø Domkirkes Ungdomskor, inneholdt også filmen vakre nordlysbilder og nordnorsk natur. Både innholdet i filmene og selve konserten, en 8-kameraproduksjon med lyd, lys og sceneeffekter, ble produsert av oss. Det slo godt an i en verden preget av politisk turbulens, pandemi og restriksjoner.
– Vi er en stiftelse som jobber med lederutvikling. Ledelse handler mye om å skape kultur. God bedriftskultur hvor arbeidslyst, engasjement, og stolthet er til stede gir handlekraft og resultater. Musikk og kultur gir opplevelser som kan krysse landegrenser i en tid der vi ikke kan det selv, poengterte Markussen.