Visit Bodø – Målgruppefokusert innhold til sosiale medier
2023 - Visit Bodø
Kreativ prosess og ide | Filmproduksjon
Spill av film ☝
Få bransjer har mer målgruppeinnsikt enn reiselivsbransjen, og derfor er Visit Bodø en soleklar drømmekunde som vi elsker å jobbe med!
“
“Innholdet traff målgruppene godt, og vi er fornøyde med resultatene.”
– Otelie Knædal, Visit Bodø
Utfordringen: Top of mind
Reiselystne nordmenn og europeere druknes i vakre bilder fra fantastiske destinasjoner, men hvordan skal vi få en plass i hodene deres, slik at Bodø og Salten blir et reelt alternativ for neste reise?
Innsikt: Ja takk!
Visit Bodø har god og grundig innsikt på sine prioriterte målgrupper, så her var det bare å ta frem popkornet og kose seg med data! Og siden data ikke er alt, fikk vi holde en kreativ workshop sammen med de som kjenner målgruppene ut over datasettene – nemlig markedsfolkene i Visit Bodø. Etter fullført kreativ prosess hadde vi mange ideer, og tiden var kommet for å matche data med ide, for å sikre best mulig måloppnåelse.
Planen: Å spille på følelser
For at filmene skulle bli noe mer enn nydelige bilder av vakker natur, koblet vi på følelsesregistrene til målgruppene, og aktiviteter i Bodø og Salten der disse følelsene an tas ut. For å fungere på flatene der filmene skulle distribueres, måtte de være korte og too the point. Filmene lenker til landingssider hvor aktiviteter og steder knyttet til følelsen kan oppleves, og slik ivaretar man mangfoldet i kampanjen.
Hvordan det gikk?
Filmene har rullet i både inn- og utland i sommermånedene, og Visit Bodø melder om gode resultater så langt. Og siden filmene er tids- og stedsuavhengige, kan de tåle både en og fem sesonger til, i tillegg til at reportoaret kan utvides til flere følelser og tilhørende aktiviteter.