Kampanje for PBL - En viktig rolle

2019 - Private Barnehagers Landsforbund
Konsept | Filmproduksjon

 

Spill av film

 
 
 

Private Barnehagers Landsforbund ville sette pris på alle som jobber i barnehage, og sammen med dem jobbet vi frem konseptet som handler om alle rollene de barnehageansatte har for barna våre.

 
 
 
 
 
 
 
 

Å jobbe med barn og få et innblikk i deres fantastiske fantasi var både inspirerende og gøy — og litt krevende!


 
 
Barn og voksen i rollene som leger i kampanje for PBL.
Den som jobber i barnehage er en rockestjerne med gitar og pyro
Den som jobber i barnehage spiller på ukulele og synger "Mikkel Rev" i samlingstunden.
 
 

Utfordringen: Å skape forståelse og stolthet

PBL (Private Barnehagers Landsforbund) ville fremsnakke de ansatte i barnehagene og gjøre dem stolte over jobben de gjør hver dag. De ønsket også å skape forståelse blant folk flest, rundt hvor mange roller de som jobber i barnehae har for ungene våre.

Innsikt: Hva opplever et barn i løpet av dagen, og hvilke roller tar de voksne i forhold til dette?

Basert på samtaler med barnehageansatte og PBL kom vi frem til flere scenarier som kjer i løpet av en barnehagedag. Barnehagene var supre samarbeidspartnere, og vi fikk masse god innsikt i hvordan vi kunne ta ut kommunikasjonsbehovet i en visuell kampanje som skapte gjenkjennelse og anerkjennelse i målgruppene.

Planen: Å gjøre virkelighet til fantasi

PBL valgte fem senarier fra barnehagens hverdag, som vi fikk leve ut til det fulle; u sette på et plaster ble til en scene fra akutten på sykehuset og eksperimenter på kjøkkenbenken ble til et laboratorium med en gal forsker. Kampanjen besto av en hovedfilm med alle scenene, og småfilmer med enkeltcener som rullet i sosiale media, i tillegg til annonser og contentartikler målrettet mot målgruppen – nemlig de som jobber i barnehage.

Resultatet: PBL lykkes i kommunikasjonen mot sine målgrupper

Kampanjen ble svært godt mottatt fordi målgruppen kjenner seg igjen i de ulike rollene, og dynamikken mellom dem, å være alt dette for flere barn – samtidig. Et viktig moment i konseptueringen var at det kan bygges ut, og at man kan spille videre på ulike roller, ut fra det kommunikasjonsbehovet man har der og da. Dette er et fokus vi har i flere av våre kundekonsepter, slik at innholdet kan være dynamisk over tid.

 
 
 
 

Vil du at vi skal skape engasjerende innhold for deg?

☞ Kontakt oss her

Forrige
Forrige

Markedsføring for OKNN — Den tøffeste næringa

Neste
Neste

Dokumentar - Torghatten