Omstrukturering og et nytt ansikt i Deadline
Synne Christin Larsen har startet i stillingen som prosjektleder på Sortland, mens Trine Lysholm Hagan går over i en nyopprettet stilling som Prosjektleder film.
- Deadline sitt mål er å styrke nordnorsk visuell formidling. At talenter som Synne og Trine søker seg til oss, håper jeg er et resultat av at vi lenge har levert et høyt visuelt nivå, forteller daglig leder Martin Meisterlin.
Internasjonal markedsfører med full kontroll
Synne kommer fra stillingen som Sales Executive i Delitek. Bedriften, som har Havila på kundelisten, leverer avfallshåndteringsutstyr til den maritime industrien i hele verden. Men nå tar hun med seg Bacheloren i internasjonal markedsføring og går til Deadline. En drøm hun har hatt i ti år:
- Helt siden jeg gikk på media og kommunikasjon har jeg hatt lyst å jobbe med Deadline. Det er noe med historiefortellingen som jeg alltid har følt vært en felles greie. At det endelig skjer, er bare helt fantastisk, sier hun.
Martin er veldig glad for å ha henne om bord (for å bruke et maritimt uttrykk).
- Det skjer mye hos oss om dagen og mye skal skje fremover. Vi hadde behov for flere som var gode på oversikt og kontroll, og hun fikk tidenes referanse i så måte. Hennes tidligere kollega ordla seg slik: “Min pult ser nu ut som pulter flest, men på Synne sin pult er det aldri mer enn én gullapp. Hun har alltid kontroll”. Altså, da måtte det bare bli henne, da!
Styrker filmfaget ytterligere
Ansettelsen kommer også som et resultat av at Deadline ønsker å styrke produksjonsteamet på film. Heldigvis trengte vi ikke å se lengre enn til en av våre egne, nemlig Trine Lysholm Hagan. Hun har jobbet som prosjektleder hos oss til nå, men spisser nå fokuset til rollen som Prosjektleder film, samt fotograf og klipper.
- Det er gøy at nå skal få jobbe med enda mer med det jeg har utdannet som, nemlig filmfotograf og klipper, sier Trine engasjert.
Multitalent med erfaring fra hele verden
Trine har Bachelor i “Motion Picture Medium” og gikk ut med toppkarakter. Etter endt skolegang har hun blant annet vært visuelt ansvarlig for en av norges største merkevarer på hundeutstyr, Non-Stop Dogwear og kjørt dronepilot for Coca-Cola i Sør-Afrika.
- Kompetansen hennes helt gull for oss, ettersom hun har erfaring fra både store og små filmproduksjoner, og fra flere roller innen filmproduksjon. For eksempel erfaringen hun har som innspillingsleder på sett – den er viktig når vi nå ser en økning i volumet på produksjonene våre, forteller Martin.
Trine jobber også med sin aller første dokumentar “Dukha”, som utforsker urbefolkninger i Norge og Mongolia.
- Jeg elsker at de som jobber hos oss har egne prosjekter og ambisjoner som vi kan være med på å realisere. Det gir både oss alle stor verdi, nye impulser og driv til å fortsette å strekke oss, avslutter Martin.